26 Aralık 2010 Pazar

BEYLİKDÜZÜ METROBÜS İHALESİ 13 OCAKTA

Metrobüsün Avcıalr - Beylikdüzü etabının ihalesi 13 Ocak’ta yapılıyor. Eğer yeniden değişmez ise bu tarih, bu kez kesin. En azından şimdilik yapılan açıklama ve bir iki kanaldan onaylattığımız bilgi bu.
Neden yeniden değişmez ise dedik. Çünkü daha önce açıklanan ihale tarihi iki kez değişti. 2009 Mayıs’ında yapılacak ihale yapılmadı. 2010 Eylül ayında yapılacak diye açıklamalar yapıldı. Bu açıklamalar bütün basında yer aldı. Halen de bu haberler internette durmaktadır. Ama yine ses seda çıkmadı. Bu kez de ihale tarihi 13 Ocak olarak açıklandı.
Önceki akşam saat 21 sularında Yerel Kulis Gazetesi’nden Cengiz Alçayır aradı beni. ‘’Nusret Bey siz metrobüsle ilgili yazılar yazıyorsunuz. Geçen günkü yazınızı da okudum. Biraz önce İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı ile görüştüm. Beylikdüzü Metrobüs hattının ihalesi 13 Ocakta yapılıyor diye açıklama yaptı’’ dedi.
Dün sabah kalktığımda ilk işim bu konuyu araştırmak oldu. İETT Genel Müdürlüğü’nü aradım. Birkaç yetkiliyle konuştum. Ama Genel Müdür’e ulaşamadım.
Ulaştığım kaynaklardan ve Cengiz Alçayır’dan aldığım bilgileri, Beylikdüzü Belediye Başkan Yardımcısı Tahir Sert ile paylaştım. Bu bilgilerin doğruluğu konusunda fikrini sordum.
Tahir Sert’ten de, ‘’Evet Nusret Bey bu bilgi doğrudur. Ben de İETT Genel Müdürü ile görüştüm, Beylikdüzü Metrobüs hattının ihalesi 13 Ocakta yapılıyor. Bu kesin’’ dedi.
9 Aralık tarihinde yazdığımız yazıda ‘’Beylikdüzü’ne metrobüs ihalesinin eli kulağında’’ diye yazmıştık. Ve Gerçek Gazetesi benim bu haberi ‘’Metrobüs’ten haber var’’ manşet haberiyle duyurmuştu okuyucularına.
Benim daha önce yazdığım ve 9 Aralık tarihli yazımda belirttiğim gibi Metrobüs ihalesi yine seçim arifesine kalacak.
Haziran ayı içerisinde seçimin olacağı mutlak gibi gözüküyor. Belki bu tarih Mayıs ayı sonu da olabilir. Böylece, Ocak ayı içerisinde yapılacak ihale’ye Mart, Nisan gibi start verilecek. Bir ay sonra da seçim var. Dolaysıyla seçim sürecinde, bu kadar gecikme unutulmuş olacak ve seçim propaganda malzemesi olarak kullanılacaktır.
Böylece 2009 Mayıs ayında başlanacak denilen Beylikdüzü metrobüs hattına, iki yıl gecikmeli de olsa 2011 Nisan ayında başlanılmış olacak.
Metrobüs hattı Beylikdüzü için çok mu önemli?
Evet oldukça önemli bir duruma gelmiştir.
Bölgemizde sayıları sürekli artan AVM’ler insanları İstanbul’dan bölgemize çekmeye başladı. Dolaysıyla insan ve araç sirkülasyonu sürekli artan bir bölgede yollar genişlemeyince, trafikte oldukça sıkıntı yaşanmaya başlandı. Eskiden İstanbul’dan gelişte Avcılar’a kadar yaşanırdı trafik sıkışıklığı. Şimdi esas sıkışıklık Avcılar Beylikdüzü arasında yaşanıyor.
Bu bölgede sürekli yüksek katlı binalar yapacaksınız. Toplu Yaşam alanları, ‘’planlı kentler’’ yaratacaksınız. İstanbul’un nüfusunu bu bölgeye yığmaya çalışacaksınız, ama ulaşım alanında buna uygun düzenleme olmayacak. Böyle bir şey elbette mümkün değildi. Bölge insanını canından bezdirdi. Birçok kişi özel aracıyla inmeyecek İstanbul’a ama, başka da çaresi yok. Avcılar Metrobüs son durağında ise yeterli otopark alanı yoktu.
Metrobüs’ün son durağı olacak Beylidüzü Tüyap bölgesinde ise, araç otoparkı açısından sorun yok. Sadece önemli fuar haftalarında dolan bu otoparklar diğer zamanlarda boş durmaktadır.
Evet bu bölge için metro hattı da planlanıyor. Ama onun da ne zaman geleceği konusunda net bir bilgi yok.
Aslına bakarsanız Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da, yaptığı son konuşmalarda sürekli Beylikdüzü Bakırköy metro hattının yapımından bahsetti. 25km olacak bu güzergah ile ilgili açıklamalar yaptı. İnsanlar, ‘acaba Metrobüs hattından vazgeçiliyor da, metro projosi mi yapılıyor’ diye de sorar oldular. Diğer taraftan da metro ihalelerini ve projelerini ulaştırma Bakanlığı yapacak diye de kanun çıktı. Dolaysıyla ortada bir belirsizlik doğdu. İhalesi yapılmış metro hatları bile Büyükşehirlerden Bakanlığa devredilecekken, Başkan Topbaş’ın bu açıklamaları pek anlaşılmadı.
Ancak AKP yetkilileri bu işi siyasi bir karar olarak gördüklerini söylediler ve bu konuda verilen sözler yerine getirilecek dediler.
Doğrusu ben de iyi planlanmış bir metro projesinin bu bölge için daha doğru olduğunu düşünüyorum. Zira metrobüsün Beylikdüzü etabında farklı sorunlar da yaşanacak. Uygulamaya girmiş metrobüs hatlarında küçük rampalarda yaşanan ‘’metrobüsün çıkamama’’ sorunu Haramidere’de fazlasıyla yaşanacaktır. Burada yapılması gereken büyük viyadük projesi uygulanmaz ise bu sıkıntı kaçınılmazdır.
Yalnızca bildiğimiz otobüsler bu alanda çalışacak ve metrobüs denen araçlar bu yolda çalışamayacaktır.
Her şeye rağmen tercihli yol diyebileceğimiz bu metrobüs uygulamasının, bu bölgede yaşanan yoğun trafik sorununa bir miktar çözüm olacağı muhakkaktır.
Umarız bu tarih yeniden ertelenmez.
Nusret Yılmazer
yilmazernusret@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder