Yılan hikayesine dönen Beylikdüzü Metrobüs güzergahı ile ilgili yeni bilgiler öğrendim. Öğrendiğim bilgilerin başında; önceki projede maliyeti artıran birçok özellik yeni projede yok. Dolaysıyla yapımı biraz daha kolay gibi gözüküyor. Bu bilgileri sizinle paylaşmadan önce bu yılan hikayesini ve eski güzergahla ilgili bilgileri kısaca hatırlatalım.
Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ilk olarak yerel seçimlerden önce Kıraç’ta yaptığı konuşmada, Metrobüsün Beylikdüzü’ne geleceği sözünü vermişti. Sonra bu sözü çok tekrarladı Sayın Başkan.
Yine AKP Beylikdüzü’nde yerel seçim çalışması yapıyor. Hemen her toplantısında metrobüs sözü var. ‘Bize oy verin ki, Metrobüs Beylikdüzü’ne gelsin. Kadir Topbaş Büyükşehir’de kazanacak. Biz de Beylikdüzü’nde kazanırsak metrobüs Beylikdüzü’ne gelir. Zaten projeler hazır deniliyordu.
Sonra referandum sürecinde tekrar, Metrobüsün Beylikdüzü’ne gelmesi sözleri verildi. Ama söz vermek işin yapılacağı anlamına gelmiyor. Onun için Ben de Hüseyin Şengül de; ‘’Metrobüs artık seçim malzemesi olmasın’’ diye yazılar yazdık.
Beylikdüzü Belediye Meclisinin 02-02-2010 tarihli meclis oturumunu izliyorum. CHP grubu metrobüs’ün Beylikdüzü’ne gelmesiyle ilgili bir önerge vermiş. Bu konuda çalışmaların hangi aşamada olduğunun bilgisini istemişti.
Belediye Başkan yardımcısı Tahir Sert, metrobüs projesini meclis salonunda boydan boya açarak bilgi verdi. ‘’Beylikdüzü Belediyesi ve Esenyurt Belediyesi olarak metrobüs projesi üzerindeki çalışmaları tamamladık. Metrobüsün Beylikdüzü’ne gelmesiyle ilgili projede, her iki ilçemizin sınırları kapsamındaki sorunları çözdük. Yani bu iki ilçede, metrobüs güzergahı ile ilgili sorun kalmadı.’’
‘’Şimdi proje tamamlanıp ihale yapılabilir. Bizim temennimiz 2010 yılı içerisinde metrobüsün Beylikdüzü’ne gelmesidir’’ dedi.
Tanıtılan projeye göre E 5, Hasırcılar’ın önündeki metrobüs durağından sonra yol yerin altına alınıyor. Beylikdüzü Belediyesi önünde tekrar üste çıkıyordu. Beylikdüzü bölgesinde Migros ile Beylizyum arasında, bu bölgede, E5’in üstünde bir meydan yapılarak, yayaların gezi alanı olacaktı.
Ayrıca bölgede iki ayrı köprülü kavşak projesi olacaktı. Biri Migros’un önünde, diğeri de işlevini tam olarak yapamayan Beylikdüzü köprüsünün yenilenmesiydi.
Bu bilgilerden sonra ben 04-02-2010 tarihinde bir yazı yazdım ve BEYLİKDÜZÜ’NE METROBÜS BİRDAHAKİ SEÇİME… dedim.
Sonra ‘’Kaynak sıkıntısı’’ yaşandığı gerekçesiyle, Metrobüsün Beylikdüzüne gelme tarihi belirsiz duruma düştü. 22 Mayıs 2010’da, ‘’kamulaştırma maliyetlerinin yüksekliği’’ gerekçe gösterilerek, bir yıl daha bekleneceği söylendi.
Gazetemiz yazarlarından Hüseyin Şengül bu konu üzerine iki yazı yazdı ve ‘’Metrobüsümü istiyorum’’ kampanyasını başlattı. Sivil Toplum örgütlerine, siyasi partilere, hatta belediyeye çağrıda bulunarak bu kampanyaya sahip çıkmalarını istedi.
Kimseden ses çıkmadı.
Hüseyin Şengül kendisinin pankart açıp, imza toplayacağını yazmıştı.Hüseyin Şengül’ün bu eyleminin ilk destekçisi ben olurum elbette. Bizde adına sivil Toplum örgütü denen derneklerin veya üst birliklerin pek böyle dertleri yoktur. Hatta biraz da, belediyedekiler gücenmesin diye çekingen davranırlar.
Ancak bu iş ne aşamadadır, neler yapılıyor diye de düşünmeden edemiyor insan. Ben de son bir çaba ile bu alandaki çalışmalar ne durumdadır diye yetkililerle görüşmeye çalıştım.
Ulaştırma Daire Başkanlığından aldığım bilgiler resmi açıklama niteliğinde değiller. Resmi açıklama ancak Basın danışmanlığı aracılığı ile yapılıyor. Ancak oradan da öyle tez zamanda bilgi almak kolay değil. Bunu daha önce denediğim için biliyorum. Ben bu kurumda çalışan, konu hakkında yeterli bilgisi olan kişilerden bilgi aldım.
Beylikdüzü Belediyesi’nden ise Başkan yardımcısı Tahir Sert ve Başkan Yardımcısı Ali Gençbay’dan yeni bilgiler aldım.
Ulaşım Daire başkanlığından aldığım bilginin özü; Metrobüs projesi son halini almış, bütün plan ve projeler bitmiş ve şu anda proje Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Adem Baştürk’ün önünde. Her an ihaleye çıkabilir’’
Beylikdüzü Metrobüs güzergahının yeni projesini de gördüm. Yukarıda anlattığım eski projede değişiklikler olmuş. Projenin maliyeti biraz daha düşürülmüş.
Mesela Migros önündeki köprülü kavşak yok olmuş. E5’in yerin altına girmesi, bu yeni metrobüs projesinde yok. Sadece Beylikdüzü Belediye’sinin altındaki çamlık hizasında, elli metre genişliğinde, 150 metre uzunluğunda, adına meydan mı, köprü mü, ne derseniz öyle bir şey var.
Metrobüs duraklarının yerleri de değişmiş. Yeni duraklar, Topkapı’dan Avcılar’a gelişte olduğu gibi E5’in ortasında. Yani Metrobüs güzergahı E5’ten çıkmıyor. Dolaysıyla yeni kamulaştırma alanları pek yok.
Tüyap’ta, araçların otopark sorununu çözeceği otoparkların da yer aldığı, metrobüs son durağı var. BEKO karşısındaki SHEL’in orada bir durak, Bizimkent karşısında, Beylizyum’un önünde, Koçtaş’ın orada ve Hasırcıların orada duraklar var.
Ayrıca Hasırcıların orada, Edirne yönünden gelen araçların, Edirne yönüne dönüşünü sağlayan bir U köprü var.
Peki, bu proje ne zaman hayata geçer sorumuza ise kimse kesin bir tarih vermiyor. Ancak görüştüğüm herkesin ortak fikri; ‘’Her an ihaleye çıkabilir’’in yanında, ‘’en geç Aralık veya Ocak ayı içinde ihalenin yapılacağı’’ doğrultusunda.
‘’En geç Nisan ayı içerisinde başlanacak projenin ise 2011 yılı içerisinde bitirileceği’’ konusunda herkes hemfikir durumda.
Ben 04-02-2010 tarihli yazımda ne demiştim?
‘’Beylikdüzü’ne Metrobüs bir dahaki seçime’’ kalır.
İşte en geç Haziran’da yapılacak seçim öncesi temel atılacak, çalışma başlayacaktır. En azından şu anda net olmasa da, hemen her yetkilinin kanaati böyledir.
Metobüs’ün görüntüsü yok ama sesi uzaktan gelmeye başladı diyebiliriz.
Yazının başlığındaki ‘’Metrobüsün eli kulağında’’ sözü ise, görüştüğüm bir yetkiliye ait.
Nusret Yılmazer
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder