22 Ocak 2017 Pazar

YOL, KÖPRÜ, TÜNEL YAPMAK

Ülkemiz yeni bir referandum sürecinde. Milletvekillerinin haberi olmadan, üniversitelerin, baroların, hukukçuların dahi bilgisi, katkısı olmadan bir anayasa değişiklik tasarısı hazırlandı ve Devlet Bahçeli’nin desteğiyle meclisten geçti.
Türkiye’nin yeni bir anayasa ihtiyacı var. Bunu başta Ak Parti olmak üzere bütün siyasi partiler savunur. Ancak yamalı bohçaya dönmüş 82 anayasasına bir yama daha eklemek için değil, toptan yeni bir anayasa yapmak gerekirdi.
Bizde anayasalar halkın talebi doğrultusunda yapılmıyor. Halkın hiç böyle bir talebi olmadı, olmazda…
Yapılan bazı anayasalar halka bol geldiyse de, çoğu dar geldi. Ama halk çok da umursamadı. Çünkü kendi yerine hep birileri düşündü, getirdi.
 Anayasamız yönetenlerin elini güçlendiriyor. Dolaysıyla yönetenler, iktidar olanlar bu anayasayı toptan değiştirmek istemiyorlar. Neresi işlerine geliyor veya gelmiyorsa sadece orayı değiştirmeyi doğru buluyorlar.
Çok şükür kimse de çıkıp ‘be kardeşim değiştirecekseniz hepten değiştirin, yeni bir anayasa yapın. Buna ekleme veya çıkarma yapmayın’ demiyor.
İktidarda bulunan çoğunluk da işine geldiği gibi davranıyor. Şimdi de öyle oldu. Yapılan bu yeni yama muhtemelen Nisan ayında halk tarafından kabul görecek.
Çünkü halk diyor ki bu iktidar çalışıyor. Bize yol yapıyor.
Bize köprüler ve tüneller yapıyor.
Bundan dolayı da iktidar halkın önüne ne getirse otomatik kabul görüyor.
Halk yapılan birçok hizmetin nasıl yapıldığını bilmiyor, bilenlerin çoğu halen farkında değil.
Devlet hizmet yapıyor dediğimiz her iş için halk ücret ödüyor. Hizmeti kullananlar müteahhide ödeme yapıyor. Hizmeti kullanmayanlar da hazine aracılığıyla ödeme yapıyor.
Ayrıca devlet bugüne kadar ne kadar özelleştirme yaptı?
Devlet ne kadar malını elden çıkardı?
Bu paralar ne oldu, nereye gitti?
Zarar ediyordu denilerek satılan bu tesisler ne oldu, şimdi kimlerin elinde?
Kimse ülkesinde yol, köprü, tünel yapılmasından rahatsız olmaz. Ebetteki biz de bundan memnuniyet duyuyoruz.
Ama bunların nasıl yapıldığını da sormak gerekir. Allah bize sorgulamak için akıl vermiş.
Hele yönetenler “devletin kasasından bir kuruş çıkmadan köprü yaptık, tünel yaptık” diyorsa.
Hakikaten böyle midir diye sormak, araştırmak, öğrenmek de bize düşer.
Hani malum Osmangazi köprüsünü biliyoruz. İzmit körfezine yapılan. Devlet o köprü için, köprü yapılana kadar hiç para ödemedi. Köprüyü yapanlar dolar bazında kredi aldılar, Devlet güvencesinde.
Köprünün yapımı bitti. Geçişler başladı. Devlet de müteahhide para ödemeye başladı. Günlük 40.000 araç geçiş garantisi vermişti devlet. Bu geçişin altında kalan miktarın ücretini devlet ödüyor.
Nereden ödüyor?
Hazineden ödüyor.
Kimin parası?
Senin, benim, hepimizin.
Şimdi diyebilir miyiz ki; devlet tek kuruş para ödemeden bu köprü yapıldı?
Köprüden geçen para ödeyerek geçiyor.
 Geçmeyen de ödediği vergilerden oluşan hazineden ödeme yapıyor.
Pazar günkü Hürriyet gazetesinde sevgili dostum Vahap Munyar’ın yazısını okuyorum. Munyar, Avrasya tüneli yapımcılarından Yapı Merkezi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ersin Arıoğlu ve Başar Arıoğlu ile Avrasya tüneli merkezinde görüşmüş ve onun ağzından aktarıyor.

“BAŞAR Arıoğlu, Avrasya Tüneli’nde mevcut tek yön 16.8 lira olan fiyatın, ihale şartnamesindeki “4 dolar artı KDV” kuralına göre belirlendiğini,
- Tünel için döviz bazında kredi kullandık. Kreditörler, dolara endeksli geçiş ücreti şart koştu. Yıllık fiyat artışı da ABD enflasyonuna endeksli olacak.
2018’de fiyatta kendileri için “düzeltme” beklediklerini kaydetti:
-Fiyat Ocak 2018’de 70 centlik artışla “4.70 dolar artı KDV”ye çıkabilir.
Hazine’nin Avrasya Tüneli’nde yıllık 25 milyon araç geçişini garanti ettiğini vurguladı:
- Günlük 68 bin 500 araç geçiş garantisi söz konusu. Şu anda günde 20-25 bin araç geçiyor. 68 bin 500’ü aşınca fazla olan kısmın yüzde 30’unun ücretini devlet alacak.
- Şimdilik açığı Hazine’nin kapatacağı dönemdeyiz. İnşallah kısa sürede günlük 68 bin 500 araç geçişine ulaşırız. Hazine’den fark almaya gerek kalmaz.”
Yani Avrasya tüneline de devlet para ödüyor. Ne kadar? Günde 40.000’in üzerinde araç parasını hazine müteahhide ödüyor.
Sadece bilin istedim.

Söz, karar, yetki elbette milletin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder